Ciekawostki o reklamie

Jesteśmy atakowani bodźcami z każdej strony. Napływ informacji jest tak wielki, że ten strumień pochłania i porywa nas ze wszystkim dookoła. Dzisiaj trudno jest zwrócić uwagę odbiorcy bo istnieje nadprodukcja informacji. Wyobraź sobie, że np. w Twoim mieście są 2 billboardy, a co by było gdyby było ich 2 tysiące? Wtedy nie znałbyś każdego i nie zwracał na nie uwagi. I właśnie walka o dzisiejszego klienta to walka o jego uwagę. Jeśli zdobędziemy uwagę to tak jakbyśmy zdobyli klienta. Większość ludzi w ciągu około sekundy decyduje czy chce poświęcić więcej czasu przekazowi reklamowemu czy nie. Być może, a właściwie na pewno reklamodawcy decydują się na łamanie tabu, nieczyste chwyty, które zawsze przyciągną wzrok, ponieważ szokują i gorszą.

pobrane (4)

Reklama trumien 

Nie tak dawno przez sieć przelała się głównie fala krytyki na firmę, która produkuje trumny. Mianowicie reklamowała ona trumny za pomocą… gołych kobiet. Co by nie mówić sesja była przeprowadzona bardzo profesjonalnie z utalentowanym fotografem, w fajnych plenerach i pięknymi kobietami. Zdjęcia były bardzo dobrze zrobione jednak pozostaje kwestia smaku. Czy coś takiego jak trumny mogą być reklamowane kobiecym ciałem? Czy nie ma tu zgrzytu komunikacyjnego? Czy tzw. szczucie cycem nie nudzi się już potencjalnym klientom? Jak udowodniono kobiece ciało przyciąga męski wzrok, ale o dziwo kobiety równie często i równie długo patrzą na inne kobiety na billboardach. Dlatego póki badania jednoznacznie będą wskazywały, że patrzymy na roznegliżowane kobiety to reklamodawcy będą „szczuć cycem”.

Dodaj komentarz