Jak reklamować się na facebooku?

Założyłeś konto firmowe i Twój biznes istnieje na Facebooku, ale nie zauważyłeś ani dużej liczby like’ów ani zwiększonej sprzedaży. W epoce sprzedaży internetowej warto poznać możliwości, jakie daje to narzędzie. Jednak co należy zrobić, żeby zauważyć efekty działań i jak reklamować się na Facebooku, by Twoja firma zanotowała większą sprzedaż?

Płatne reklamy to konieczność

Przy obecnych zasięgach organicznych post, który nie jest promowany nie dotrze do pożądanej liczby osób. Mimo dużej ilości osób, które lubią stronę, post może nie zanotować zbyt wielu polubień, komentarzy czy udostępnień. Istnieją sposoby, aby zwiększyć zasięg organiczny, możesz np. oferować konkretną wartość w zamian za dodanie komentarza, wysłać kod promocyjny lub bezpłatnego ebooka.

Nie używaj przycisku “Promuj post”

Wybierając tę opcję, dajesz Facebookowi konkretny sygnał, że nie znasz bardziej zaawansowanych narzędzi i nie wiesz, jak promować się lepiej i taniej. Nie trać pieniędzy poprzez promowanie posta w ten sposób, ale skorzystaj z innych opcji tworzenia reklam.

Zaprzyjaźnij się z Menedżerem Reklam

I naucz się jego obsługi. To tutaj masz szansę stworzyć naprawdę skuteczną reklamę. Próbuj różnych rozwiązań, testuj i sprawdzaj, co naprawdę działa. Twórz różnorodne grupy odbiorców i kieruj do nich różne kreacje reklamowe, aby sprawdzić, co lepiej konwertuje. Pamiętaj także, by zainstalować Piksela Facebooka, który pozwoli Ci dokładnie mierzyć efekty Twoich działań.

Lajki i komentarze to nie wszystko

Jeśli widzisz, że Twoje posty nie mają żadnych polubień ani komentarzy, ale wiesz, że informacje docierają do Twoich użytkowników, a produkty lepiej się sprzedają – zauważ, że przecież to główny cel Twoich działań. Jeśli użytkownik nie polubi Twojego posta np. z ofertą obiadową, ale napisze wiadomość prywatną i zapyta o dowóz większej ilości porcji, Facebook działa! Jeśli nie wiesz, jak reklamować się na Facebooku, próbuj nowych działań i eksperymentuj. Pamiętaj też, aby nie mierzyć skuteczności swoich działań jedynie liczbą like’ów, ale skupić się na ilości osób, które skonwertowały.

FILM WARTY OBEJRZENIA:

Dodaj komentarz